Inteligența artificială sparge constant bariere și sfidează convențiile, în ceea ce ar putea un scenariu de film extrem de palpitant. În curând, o echipă de filmare făcută dintr-un singur om va putea livra un produs de multiplex, dacă învață să lucreze cu instrumentele AI și să îmbine recumandările acestora cu perspectiva umană. Ce resurse ar trebui să aibă la îndemână?
AI pentru scenarii
Un regizor ar trebui să înceapă cu dezvoltarea narativă moderată de AI. Inteligența artificială ar putea analiza preferințele publicului și tendințele societale pentru a-i sugera povești și genuri care sunt susceptibile de a rezona cu spectatorii. Studiourile folosesc acum aplicații instruite în domeniul psihografiei și neurolingvisticii pentru adaptarea individualizată a filmului la un anumit spectator. Asta înseamnă că un sistem AI înțelege fiecare persoană aproape la fel de bine ca un bun prieten, ceea ce-l face un instrument de marketing puternic. În plus, prin intermediul acestei tehnologii de inteligență artificială, studiourile pot vorbi fiecărei persoane din public într-o maniera adaptată, pentru a-i povesti de ce i-ar plăcea filmul. Acesta este motivul pentru care companii precum 3XM Technologies revoluționează industria.
Storywork e un instrument online conceput pentru a-i ajuta pe scriitori să-și transforme ideile în narațiuni gata de scenariu. Este o platforma interactivă care vă ghidează printr-un proces în 18 pași, punându-vă întrebări și îndemnându-vă să vă gândiți la personaje, intrigă, temele poveștii și multe altele.
Platforma utilizează un chatbot pentru a stimula o experiență de coaching, ajutându-vă să vă organizați ideile și să vă construiți povestea. Nu e menit să înlocuiască scriitorii umani (ceea ce e bine) ci mai degrabă să îi asiste în dezvoltarea ideilor. Este conceput în principal pentru dezvoltarea de filme de lung metraj, dar poate fi utilizat și pentru scrierea de romane sau povestiri.
AI pentru video și sunet
În postproducție, instrumente precum Sensei de la Adobe utilizează învățarea automată pentru a automatiza sarcini de editare plictisitoare, precum eliminarea obiectelor și stabilizarea scenei. Skywalker Sound, parte a Lucasfilm, folosește inteligența artificială pentru a clasifica și a extrage sunete din vasta sa bibliotecă, accelerând astfel procesul de design sonor. Chiar și programele mari de editare – Premiere Pro, DaVinci Resolve, Final Cut Pro – au încorporate unele funcții incredibile de inteligență artificială.
AI “de la text la video” reprezintă un salt tehnologic semnificativ în generarea de conținut. Runway Gen-3 este considerat a fi unul dintre cele mai sofisticate modele de AI text-video disponibile și reprezintă o modalitate drastic mai ieftină și mai eficientă de a realiza efecte vizuale unice, de a stiliza filmările sau chiar de a crea scene noi pe baza unor filmări reutilizabile.
Iată ce scrie site-ul https://curiousrefuge.com/ în legătură cu acesta (listându-l printre alte instrumente indispensabile pentru film și publicitate). ”Runway Gen 3 poate converti imagini (precum cele produse în Midjourney) și indicații text într-un videoclip în mișcare. Totuși, ceea ce face Runway cu adevărat unic este viteza și amploarea cu care puteți crea videoclipuri. În timp ce alte instrumente video AI limitează drastic numărul de videoclipuri pe care le puteți genera, Runway vă oferă planuri nelimitate care îl pot transforma într-o opțiune rentabilă dacă generați mai mult de 200 de clipuri pe lună (și probabil că o veți face). Alte instrumente precum Kling și Minimax oferă o imagini mai realistă, dar sistemul lor de credite și timpii de randare lenți le fac mai dificil de utilizat, deși eficiente.
Luma este o alternativă excelentă la toate acestea, deoarece oferă caracteristici suplimentare și generări rapide. Dar suferă de cele mai multe distorsiuni dintre toate instrumentele recomandate. Utilizarea planului nelimitat de la Runway este cea mai bună opțiune pentru cineaștii AI. Dacă nu vă puteți permite planul nelimitat, Minimax sau Kling pot fi opțiuni secundare bune. Iar pentru accesibilitate maximă combinată cu calitate, Luma este calea de urmat.„
O altă companie care face valuri în acest spațiu nu are nevoie de prezentare: Adobe a fost un lider al industriei de design timp de decenii. Produse emblematice precum Photoshop, Illustrator și After Effects au fost de mult timp elemente de bază în repertoriul creativilor și un motor esențial pentru fluxurile lor de lucru.
Firefly, un model integrat de inteligență artificială, este incorporat în interiorul produselor Adobe pentru a permite tot felul de sarcini noi, printre care After Effects.
Dezvoltat în 1993, programul a inaugurat o nouă eră a capacităților creative pentru regizori. De atunci, a fost utilizat în mod constant în post-producția de filme, televiziune și jocuri video. Alimentat de Firefly, After Effects este din nou pregătit să deblocheze un nou val de creativitate, deoarece oferă acces la un set de instrumente și resurse accesibile anterior doar studiourilor cu bugete mari.
Acum, cu After Effects, realizatorii de filme pot utiliza tehnici bazate pe inteligență artificială pentru a automatiza sarcini manuale care consumă mult timp, cum ar fi urmărirea mișcării și efectele vizuale. Cu o simplă solicitare de genul: „Fă ca această scenă să aibă o atmosferă hibernală”, timpul dintre imaginație și produsul final poate să dispară aproape complet.
AI pentru marketing și distribuție
Rolul AI se extinde la distribuția și marketingul filmelor. Platforme precum Netflix folosesc algoritmi de inteligență artificială pentru a sugera titluri spectatorilor în funcție de istoricul lor de vizionare, îmbunătățind experiența utilizatorului și crescând numărul de spectatori. În marketing, instrumentele AI analizează datele din social media pentru a evalua sentimentele și preferințele publicului, modificând strategiile. De exemplu, Warner Bros. a utilizat inteligența artificială pentru a optimiza marketingul filmului Aquaman, ceea ce a condus la succesul acestuia la box office. În plus, chatbot-urile bazate pe inteligență artificială sunt utilizate pentru campanii promoționale, implicând publicul în maniere inovatoare.
Rezumat: în mâinile unui cineast abil, instrumentele AI potrivite pot înseamna inspirație și eficientă augmentate, ușurând enorm procesul de creație și de producție. Inteligența artificială nu trebuie să fie mereu considerată personajul negativ în cinema. Oricum, împotrivirea e futilă și revoluția nu mai poate fi oprită: viitorul va fi AI.
PS: Iată, ca bonus, trailer-ul lui Here, ultima peliculă a lui Robert Zemeckis unde actorii Tom Hanks și Robin Wright sunt întineriți cu ajutorul AI: