“See, I have engraved you on the palms of my hands;
your walls are ever before me.”
CĂTĂLIN BĂDĂRĂU
Expoziția sondează sensuri ale raportului dintre sacru și violență, un tip de “violență mitică” așa cum o definea Walter Benjamin. Prin modul de asamblare a lucrărilor în vechea bucătărie brâncovenească, spațiul se transformă generând un tip de scenografie simbiotică între lucrare și mediu.
Expoziția are un caracter atipic, nimic expus pe soclu, nu există conceptul de “vitrină”; cele 5 instalații, dintre care două lucrări cinetice, au ca element central tema pe care artistul o cercetează de ceva vreme: Mâna, dar nu mâna ca parte anatomică, ci mai degrabă conceptul de mână umană, abordat în diferite stagii și sensuri și cu multiple chei de citire: mâna care lucrează (instrument), mâna care binecuvântează sau care pedepsește, mâinile noastre din totdeauna – unice, care imploră sau se răzvrătesc, care alină sau ucid. Elementele prin care această expoziție surprinde rezultă din caracterul interactiv al acesteia, cele două instalații cinetice au capacitatea de a antrena publicul, de a-l prinde în traiectoria expozițională, de fiecare, dată, cu fiecare privitor, lucrările își schimbă dinamica, structura compozițională implicând spectatorul într-un act similar de “performance“.
Cătălin Bădărău este singurul sculptor roman care a fost selectat de către un juriu internaţional prestigios din domeniul artelor plastice pentru a face parte din catalogul “100 Sculptors of Tomorrow”, lansat luna aceasta la Londra de către faimoasa editură Thames & Hudson sub semnătura gateristului Kurt Beers.
Expoziția “See, I have engraved you on the palms of my hands; your walls are ever before me” de la Centrul Cultural Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului – Mogoșoaia – realizata in parteneriat cu Galeria Mobius – a fost deschisă publicului duminică, 8 septembrie la Galeria Cuhnia – vechea bucătărie domnească a palatului și poate fi vizitată până la sfârșitul lunii – 30 septembrie 2019.